"Men oj vad det blöder, HAHA"

Allvarligt talat! Tandläkare och sköterskor suger på sitt yrke. Idag var jag hos tandläkaren. ALDRIG MER (i alla fall inte på ett år)! Sköterskan börjar kolla mina tänder. "Ja du borstar ju bra, inga hål och sådär men du FÅR INTE slarva med tandtråden, jag ska visa hur man gör" Hon tar fram den tjockaste tandtråd hon kan hitta, tippar jag på och borrar ner sig mellan mina tätt sittande tänder med denna. Jag lovar, hon fick ta i! Efter en omgång både uppe och nere tar hon fram den stora metallkroken som hon bokstavligt talat hugger ner i tandköttet med. Hon slinter hit och dit! Det gör monsteront och när tandläkaren kommer in så går hon fram till mig och skrattar: "Men oj vad det blöder!" HALLÅ! DET GÖR ONT, JAG BLÖDER I KÄFTEN OCH DU FLINAR ÅT MIG! Självklart kunde jag inte få ur mig allt detta eftersom min mun var full av bomull och metall. Istället blundade jag, tog ett djupt andetag, kämpade mot tårarna och försökte minnas allt Rahn sagt om krissituationer under psykologilektionerna. Började räkna mina andetag för mig själv, eftersom detta är en avslappningsövning som tydligen ska fungera. Det fungerade inte så jag försökte med en av Rahns visualiseringsövningar som går ut på att upprepa positiva tankar tills det att man tror på de själv. Jag intalade mig gång på gång att det inte gjorde ont och att det förmodligen inte blödde något, tandläkaren skojjade nog bara. Men när jag väl fick lämna stolen och såg mig i spegel insåg jag att min visualisering inte fungerade :/

image583

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback