Ny dag, nya möjligheter. Och det blir ett långt tillsynes tråkigt inlägg eftersom det inte går att ladda upp bilder.

Började dagen med morgonträning. Gick förhållandevis bra :D Jippi! Känns bra med tanke på att träningarna startar på måndag :D:D:D


Efter det hade vi samhällskunskap. Lämnade in mina filmpunkter som jag skrev igår. "Här är en till som vill ha MVG ja ;-)" blev lärarens reaktion. YES! :P hoppas, hoppas, hoppas...Hade även historia idag. Sebastian (skriver ut hela hans namn för att jag vet att han hatar det) var "sjuk" så jag fick arbeta ensam, suck. Fick i alla fall ihop mer information och har börjat skriva ihop allting. Hittade även min gamla bortslarvadefakta igår :D. På Geografin fick vi tillbaka våra klimatarbeten vi gjorde i februari. Fick MVG. Först blev jag nästan chokad. Den första tanken som dök upp i mitt huvud var ju såklart "Kan jag få MVG?" men så såg jag datumet på arbetet. Det stod 2008-02-11. Jaha, jo men då pluggade jag ju fortfarande, så det var inte så konstigt. Men tror att jag får MVg i den kursen om jag gör ett bra slutarbete nu, vilket jag ska göra.

Nu ikväll har jag svarat på massor av samhällsfrågor rörande vår miljö. Allt ifrån köttindustri till svält till tigerräkor, bananodlingar och kaffeframställning. Intressant måste jag säga. Oj, vad vi är oetiska egentligen i vår vardag.
detta blev en liten paus i pluggandet. Ska tillbaka till samhällen och skriva tio punkter jag gjort den senaste veckan för att förbättra miljön. Ett exempel är att jag och Sandra så ofta som möjligt gått på toa tillsammans (typiskt tjejer) för att bara behöva spola en gång. Smart va? (Behöver jag nämna att det var sandras ide? hehe).


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, klart dte var min ide:P Sa det i klassen inför alla idag och då började de skratta, men Monkan tyckte det var en bra grej:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback