Emma

Jag har världens bästa vän.
Eller bästa vän är nog fel benämning. Världens bästa syster har jag. Har haft henne på telefonen i en och en halv timma nu. Jag har känt mig rätt okamratlig. Vi har nästan bara pratat om mig men hon har fått mig att förstå en hel del saker. Jag har bestämt mig för att leva i nuet! Jag ska göra saker som jag vill utan att tänka på vad som är bäst för framtiden. Varför ska jag läsa i typ tio år till för att bli läkare vid 30 för att kunna försörja mina barn? Varför läser jag inte till sjuksköterska istället under tre år och får en fast tjänst och en trygghet? Varför flyttar jag inte? Istället för att samla pengar på hög hemma? Allting löser sig månad för månad. Varför kör jag 70 mil i veckan för att komma till träningen när jag kan bo fem minuter från hallen? Jag ska börja göra mer saker som jag vill, utan att tänka på konsekvenser och framtiden.

Jag vill hitta en trygghet som jag inte känner att jag just nu har. Jag vill ha roligare! Jag vill ta vara på dagen mer. Jag vill ta ett glas vin oftare. Jag vill löpträna för att jag mår bra av det och inte för att bevisa min kondition under ett coopertest. Jag vill spela handboll för att det är kul som fan och inte för att bevisa något. Idag blev det helt fucked up endast för att jag inte slappnar av...

Nu ska jag flytta hemifrån. Jag ska ha mitt eget. Tänk att kunna komma hem och bara vara ensam. Skönt att få kortare avstånd. Nått eget. Kunna ta hem någon närsomhelst utan att ta hänsyn ;-) Ja ni fattar!
Först och främst ska jag flytta hemifrån nu! Sedan ska jag nog söka sjuksköterska eller något annat. Och så ska jag göra saker jag vill för stunden och ha kul under tiden för det är inte säkert att man lever imorgon. Man kan aldrig veta...

Orkar inte längre vänta på att livet ska börja för nu vill jag börja leva livet istället. 


Du är helt enkelt bäst tjejen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Gulliga lilla du. Vad glad jag blir. För första gångnen känns det som om att det är jag som har fått hjälpa dig. Annars brukar det alltid vara tvärtom. Jag älskar dig tjejen! Det löser sig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback