Jag har gjort en idrottslig samhällsinsats!

Häromdagen ringde Svenska Spel mig i nått undersökningssyfte.
De hade massor av frågor gällande Svenska Spel. De frågade om mina spelvanor, mina kunskaper om vad svenska spel gör för idrotten och kulturen samt vad jag ansåg de borde lägga mer pengar på. Jag svarade 5 (vilket betydde ABSOLUT!) på alla frågor som rörde frågan "mer pengar till idrotten". Och så svarade jag 2-3 på frågorna om pengar till kulturen. Jag anser att jag gjort en riktigt bra insats som lägger tio minuter på att prata med någon random för att i alla fall försöka få lite mer pengar till våra idrotter. Jag kan dock inte riktigt förstå varför pengar ska gå till kultur och det svenska kocklandslaget. Svenska Spel tjänar ju ändå sina pengar på oss som idrottar. Folk spelar på oss och våra matcher och tävlingar. Självklart ska väl mycket av pengarna gå tillbaka till oss också! Jag är den typen som tror att idrotten räddar många människor från att "hamna fel", därför är det väl helt underbart bra att ett sådant stort företag som Svenska Spel faktiskt sponsrar idrotten så som dom gör :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback