Mitt 2009

2008 var nog mitt livs år med en ny klubb, nya vänner <3, studenten, balen, Tyskland, Bulgarien söta pojkar (iaf en, haha) och så vidare. 2009 har egentligen varit rätt innehållsfullt utan att jag riktigt insett det. Stora delar av andra halvan av året har jag mått rätt dåligt. Första halvan flöt jag nog fortfarande bara med. Det hade inte gått ens ett år sedan jag tog studenten och livet var rätt chill, förutom att jag bråkade mycket hemma vilket resulterade i en flytt. Hösten är inte riktigt min tid på året men iår har den varit jobbigare än någonsin. Jag har behövt hjälp för att ta mig ur det och även om det tar emot att erkänna att man är "svag" så tror jag det är bra. Alla mår dåligt. Flera faktorer spelar in till att jag inte idag mår som jag gjorde under höstmånaderna, bland annat psykologbesök, väldigt bra p-piller, ny tränare i handbollen osv.

Nu när jag sitter här med en stukad fot i soffan tänkte jag bjuda på en årssammanfattning!



2008 avslutades och 2009 började hemma hos Jennifer och Tobias. Mycket trevlig kväll måste jag säga. Hade vrålkul men jag kunde ha avslutat den förnuftigare. Men som tur är så lär man av sina misstag.

Januari

Jag jobbar på med mitt ego2009. Anledningen? Enkelt svar... Jag har helt enkelt gjort om samma misstag för många gånger nu. Jag är lite smått blåögd och naiv. Jag tror gott om ALLA i princip. Jag ser inte igenom människor. Jag har riktigt dålig människokännedom och tror att alla som jag vill väl också vill mig väl. MEN så är det INTE. Jag måste lära mig att se lite mer skeptiskt på personer. Inte lita på folk jag inte känner. 2009 kommer jag vara på min vakt för att inte bli besviken, sårad, lurad eller bestulen.

Detta skrev jag i januari. Och jag har bättrat mig. Jag litar nästan bara på riktigt bra människor nu för tiden. Tror mig ha blivit en bättre människokännare under 2009 samt förmodligen mognat lite själv också.

Eglund och co var i Götet =)


Februari


Camilla och Billy får en dotter, Freja. Stolt vän!

Mars

Jag flyttar hemifrån =)

 Till en lägenhet där det mesta går i fräscht vitt!


Sandra flyttade också hemifrån och jag var på inflyttningsfest med charader.


Jag är mycket uppskattad på jobbet. Speciellt mina arbetsmetoder vad det gäller förenkling för andra var populära.


Får känna på Sm-slutspelsatmosfären. Underbar känsla.



April
Jag fyller 20. Begår nya misstag men är ändå en rätt glad 20åring.


Säsongsavslutning på Hard Rock i Göteborg.




Under påsken besöker även jag och Emma Gislaved och lite vänner där =)
Mycket trevligt att spendera en helg i småland.



Jag och Hanna åkte till Rhodos. Umgicks och hade trevligt. SÖP, träffade kul folk och hade det sjukt bra.



Maj
Försäsongade jag, jobbade och längtade tillbaka till grekland.

Juni
Även i Juni jobbade jag mycket. Några lugna utekvällar fick jag dock till.




Juli

Partillecup och Tjörn med världens finaste U21lag.




Vi drog till regniga och leriga Hultsfredsfestivalen.



Kelle fyllde 20 år och jag återsåg massa gamla vänner =)


Handbollssäsongen drar igång på allvar. Och detta med ett träningsläger i Skåne.



September
Började på Göteborgs Universitet och lärarprogrammet. Hoppade även av!


Jag och Carro planerade och fixade med inkilningen som blev mycket lyckad.



Oktober
Hände inte mycket. Mådde väldigt dåligt.
Klippte av mitt långa blonda hår dock...
Och Jag och Sandra var med och firade Carros 21årsdag!


November
Får en del speltid i eliten. Mycket roligt. Får också min första matchen lirare i Heid i div1. En vecka senare får jag ett lirarpris i eliten mot Västerås. Handbollen går bra i november.

Vi har lagfest hos Micka.



December
CK kommer tillbaka som tränare under VM-uppehållet.
Det snöar. MYCKET.


Vi har middag med fondu (stavning?) hemms hos mamma och pappa.



Julafton var mysig


Julfest med laget =)



I december spelade jag även min första hela elitseriematch från start mot Sävehof =)

Hoppas nu på att nyåret blir grymt bra och att 2010 blir bättre än iår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback