Bosse medvind dog

Ska bli skönt att sluta jobba nätter när jag tänker efter. Man är trots allt inte riktigt människa när man gör det. Går bra sålänge man inte ska uföra något vettigt men när jag, som är så oerhört fokuserad på min matte ska vända på dygnet innebär det noll tankekraft 24/7.  

Mejlade nyss min lärare. Var lite bestämd i tonen och skrev något i stil med att "matten går åt helvete och varför finns du inte till hands?" Kanske inte riktigt de orden men ungefär.

Sedan har jag tänkt. Jag tror att anledningen till mina matematikproblem grundar sig i ettan på gymnasiet. Högstadiematten klarade jag galant. Spikade till och med nationellaproven vad jag minns i nian och gick ut med MVG (+)!!! Men i ettan hände något. Började på naturmatten och hängde inte riktigt med i början. Min lärare "Bosse medvind" hängde ut mig totalt inför hela klassen istället för att hjälpa mig och senare dog även "Bosse medvind". Jag började istället på samhällsmatten som kändes mer överkomlig när man tränade två gånger om dagen och spelade handboll hela helgerna. Men där möttes jag av "EMO-Stefan" till lärare och kemin stämde inte riktigt så att säga.

Efter allt detta tror jag att jag har blivit rädd för matte...
Eller så är jag bara blond under det här mörka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback