Lite djupt kanske

Vaknade av alarmet mitt i en fin dröm. Att gå och tänka på drömmen titt som tätt under dagen är tragiskt. Ibland lever jag nog hellre i drömmarnas värld än i verkligheten. Just denna dröm hade varit trevligt om den blev sann men hur ofta händer det liksom? Det händer ju knappast utan mirakel om man inte själv är beredd att satsa eller våga. Och just nu är jag lite av en trygghetsnarkoman. Verkligheten har nog börjat hinna ikapp mig lite, liksom paniken.
Vem är jag nu egentligen?

Men som tidigare sagt så lär man sig att älska all tid! Man lär sig att älska den långsamma stilen. Att slippa kasta i sig maten, att slippa ha panik för att ha sovit för lite och att kunna se serier på tv utan dåligt samvete. Dagen idag började med att jag vaknade ur min fina dröm. Snackade med mamma i tele, åt gröt, rensade ut mina lådor med träningskläder och lät endast löparkläderna få vara kvar. Jag gjorde lite småärenden och åkte sedan upp till Ruddalen och körde två varv i snöslingan. Jag uppskattade vädret! Åkte hem och käkade, pluggade en del matte och oj vad jag tänkte bra efter så mycket frisk luft! Blev inringd på jobbet en stund. Hämtade Carro och avslutade dagen med Avatar i 3D. Otroligt mäktig film. Något lång för att jag skulle kunna sitta stilla men som sagt mäktig, mäktig, mäktig. Jag skämdes lite över att tillhöra människosläktet när jag såg den. Skämdes över att vara en av alla egoistiska och materialistiska människor runt om på jorden. Tänkte genast på att njag ska till Ullared i morgon. En tankeställare där!

Jag har nog inte riktigt fattat än eller så är det så enkelt att livet faktiskt är rätt gött:P

Kommentarer
Postat av: Johanna Jilsén

Jag hade världens personliga totalkris när jag la ner handbollen. Helt insane, hade spelat handboll i 12 år, vem är jag om jag inte kan definiera mig som handbollsspelare?! Helt vilsen och förvirrad... men man kommer till insikt, inser att man inte ÄR sporten, utan en egen människa ändå. Även om det tar lite tid. Det kommer ordna sig, och bli lättare med allt efter hand. Ta hand om dig. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback