Det där med att aldrig vara nöjd

Som de små vilsna "nollor" vi är så gick vi idag igenom längan där läkarstudenter och tandläkarstudenter befanns sig. Då kände jag att det är skillnad på att läsa till läkare och sjuksköterska. Klart att det är skillnad! Och mina tankar flög direkt iväg på dumma tankar som att plugga de där två (tre?) mattekurserna och komma in i Danmark (eller eventuellt Polen, Lettland etc). Började planera att plugga till högskoleprovet och läsa mattekurser vid sidan av ssk-programmet ifall jag mot alla odds skulle få till ett bra resultat. Sedan har jag ägnat hela eftermiddagen med att försöka vända tankesättet och tänka att det faktiskt är fint att bli sjuksköterska och att valmöjligheterna efter utbildningen är stora. Det är inte lika lång utbildning och det är mycket ansvar som syrra men du slipper det yttersta. Men ändå ligger den där tanken och gnager efter endast två dagar på skolan. Tankarna snurrar på saker som de inte borde tänka på. Istället borde jag börja läsa den litteratur jag faktiskt har och vara nöjd :) Så det ska jag göra nu. Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback