Miljövetare

Trodde det var sjuksköterska jag börjat plugga till men verkar ha kommit fel.
Första arbetet handlar om hållbar utveckling inom svensk sjukvård och jag sitter nu och läser om ekologiska fotavtryck och räknar lite på hur mycket energi vi gör av med inom olika grupper i Sverige jämfört med övriga världen. Okej, vi ska ta reda på en del frågor utifrån svensk sjukvårds perspektiv samt varför det är bra för en svensk sjuksköterska att ha kunskap om hållbar utveckling MEN det är skittråkigt! Jag vill ut och lära mig ge sprutor och ta blodprover ju... Men praktikplatserna för den här första terminen är i alla fall klara och jag ska vara på Sahlgrenskas strokeavdelning. Låter ganska intressant och vi får hoppas att det är det också.


NÖJD


Snart kommer Emma hit på tacos! På en onsdagkväll! Kan inte bli bättre! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback