Trauma

Det känns som att det kommer bli mycket skola här i bloggen en tid framöver. Och idag har jag en historia att berätta. En traumatisk upplevelse. Efter förmiddagsföreläsningen skulle jag gå på toaletten och när jag sätter mig ner för att kissa ser jag en stor och nu menar jag verkligen STOR spindel alldeles vid fötterna på mig. Försöker att andas lugnt och att inte gripas av panik när jag samtidigt försökte påskynda mitt behov. Ber till högre makter om att den oerhört otäcka varelsen ska stanna där den är men självklart börja den springa iväg just då. Jag grips verkligen av panik! Får på mig byxorna och slänger mig ut från toaletten och nästan skriker  till folk som stod  i kö att de inte ska gå in där. Skäms över att darrar och nästan gråter av skräck när jag efteråt pratar med Ina, en tjej som precis kommit hem från Australien. Hon var tvungen att kolla in på toaletten för att se spindel och hon sa att den faktiskt var väldigt stor även om det fanns större down under. Men jag tror seriöst att jag darrade i hela kroppen i 20 minuter efteråt. Snacka fobi. Tur sjukhuset bara är tvärsöver gatan ifall jag skullat få en hjärtattack eller nått psykbryt eller något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback