3:dje advent

Pepparkaksflinga

Klockan är nu kvart över tolv och det är den tredje advent. För en pytteliten stund sedan ringde min kära vän och väckte mig. Som vanligt på helgerna. Först ringer hemtelefonen säkert tre gånger. Ingen svarar. Efter det ringer det i mitt rum, då har hon gått över till att ringa min mobil. Jag ignorerar den två gånger. När ingen svarar på mitt mobilnummer så försöker hon frenetiskt på hemtelefonen IGEN! Ingen som svarar. Sjävklart dröjer det inte länge förren min telefon spelar en av Nokias egna melodier återigen. Den här gången kan jag inte låta den vara. Svarar trött och hör Sandras glada, pigga röst i andra änden. - "Hej! Vad gör du?" Men vad tror hon att jag gör. -"Jag sover" mumlar jag. Efter det följer en lång predikan om att klockan faktiskt är halv tolv och att jag borde gå upp. -"Föressten kommer jag hem till dig i eftermiddag och så tar jag med mig pepparkaksdeg och formar för vi skall baka!"  Okej, okej, okej... Då kunde jag inte låta bli att skratta. Det är så typiskt Sandra att inte ge upp.

Vi ses sen gumman, skall bara sova en stund till...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lite iretterad på en viss person bara! tell u some day ;D Älsk daj=) Vi har hem telefon nu =) Pussar

2006-12-17 @ 20:19:58
Postat av: Estelle

Fin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback