Gamlefarfar du är min förebild!

GOD JUL!

Änglar

Julafton börjar lite smått närma sig sitt slut. Kvällen är rofylld och skön. Äntligen kan jag koppla av för en kväll. Har jobbat sen skolan slutade i onsdags. Till och med idag jobbade jag, 10- 14. Men det var helt okej, man tjänar ju bra på de röda dagarna. Nu har jag bara två dagar kvar, annandag jul och 27:nde.

Förövrigt har det varit en lugn dag även om det har varit en hel del flängande. Efter jobbet besökte vi farmor och farfar. Julmiddag och julklappar väntade där. Fick mitt älskade armbandsur som jag gått och sucktat efter hela hösten.

Efter besöket i Billdal så åkte vi till Mölndals sjukhus för att hälsa på min gamlefarfar som brutit lårbenet. Vi hade också med oss en sådan där platt Tv som vi fäste på sänggaveln med lite röda julklappssnören. Snacka om lyx farfar! Tyvärr fick du ju bara 1:an, 2:an och 4:an. "Finns det inga fler kaneler?"  eller " Aha så det är sån där sexTv (sexTV = textTv utan glasögon)" Haha farfar du är för härlig!
Jag tror jag talar för oss alla när jag säger att den bästa julklappen vi fick idag var den glada nyheten om att du gått för första gången sedan operationen!
Din inställning och livsglädje är något utöver det vanliga!
Önskar jag hade hälften av din energi och humor.
Du är helt klart min största förebild!
Farfar you rock!!!

Väl hemma igen i våran lilla röda stuga på landet var det återigen dags för julklappsutdelning. En procedur som för ovanlighetens skulle inte tog så lång tid. Avklarat på fem minuter skulle jag tippa på. Lagom och bra. Har tillmestadels fått pengar men fick en underbar tröja av min lillebror. En blå Adidas tröja. Den har likheter med Sävehofs myströjor, men tjejer ni får lova att inte bli sura på mig när jag har den på mig ; )

Fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låster som en gossig dag trots allt;) Saknar dig! Puss angel

2006-12-24 @ 21:51:33
Postat av: Mats Bengtsson

God Jul Sara (även om det är lite sent) Har du haft en trevlig julafton? :D Puss hej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback