Panik under mellandagsrean

Varför utsätter man sig för det? Varför? frågar jag mig själv... Mellandagsrean, en miljard folk som trängs på pyttesmå ytor. Det är ju egentligen helt korkat att ge sig in i. Jag menar hur ofta hittar man något fynd på rean? ALDRIG! Det är bara allt gammal och fult butikerna måste bli av med inför vårhandeln som reas ut. Men jag antar att det har att göra med att man är kvinna. Det ligger i hennes natur att spendera pengar.

Jag kom som tur var inte hem med sådär mycket --->Shopaholic
Jag hittade ingenting  i stan som vanligt. Man hittar aldrig nått när man måste eller vill. Man hittar bara saker när man inte har råd eller inte hade tänkt att handla. Varför är det så? En kopp Cappucino och två bussbiljetter var det ända jag spenderade pengar på idag, det kan ju inte ens räknas. Kaffet dricker man ju upp och bussturena packar man ju änna inte ner i en påse och tar med hem. Men jag måste säga att hemresan var väl värd sina trettio kronor. På sätet brevid mig satt nämligen en mycket snygg ung herre och jämter honom ännu en. Det är inte ofta man har så mycket att titta på mellan Kungsbacka och Åsa.

Annars hade jag ju som vanligt trevligt sällskap med mig.
"De tre vännerna och Hanna" var åter samlade efter äventyr på egen hand den senaste veckan. Jag efter en tung veckas arbetande, Hanna vågade sig till Kba även på lovet, Sandra efter en hektisk jul och Camilla efter en utlandresa (till Danmark). 
                                                                                   
                                                                                  

    Bild hämtad på schools.tdsb.on.ca/.../ES/shopaholic


So long...



Kommentarer
Postat av: ebba

Hah, nej jag håller verkligen med dig om att man hittar som mest saker när man är pank. Att åka in till stan när man har pengar och måste eller vill köpa något funkar visst aldrig =(

Postat av: Felicia

Mellandagsrea är hysteriskt därför avstår jag :P Haha

2006-12-28 @ 12:30:20
URL: http://charmingsaturday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback