Livet

Saga! Du skriver vad jag känner! Är så fruktansvärt rädd för framtiden! Samtidigt som jag längtar så efter den! Försöker att leva i nuet- men hur skall det gå till? Lever jag i nuet nu, så kommer jag inte ha nått nu att leva i senare i livet... Tänk om jag bara kunde ta allt för vad det är. Inte stressa upp mig! För det är jag nog världsbäst på. Vad jag än gör så klandrar jag mig själv. -Det räcker inte att äga en match. -Det räcker inte att bli matchens lirare och få ett leende av motståndarna i korridoren efteråt. Att vara 100% räcker inte för mig! Det är ju alltid någon passning som inte gick dit den skulle... Alltid är det något som inte går som jag vill. När det blir för mycket så vet man inte i vilken ände man skall börja. Plugga matte eller natur? Vilket är egentligen viktigast. Vill ju ändå ha MVG i båda, vilket skulle kunnat vara möjligt om jag haft tiden. Tiden som jag inte har, eftersom den går åt till att grubbla åt den där ända passningen som inte blev perfekt!

Livet handlar om att prioritera, gå efter ditt hjärta! Klassisk, den har vi alla hört! Kan tyckas fjantigt- hur skall man kunna följa sitt hjärta när man inte vet vad man vill? Hur skall man kunna följa sitt hjärta och må bra om man inte har det perfekt runt omkring sig hela tiden? Egentligen är det enkelt, det är bara att sänka kraven baby, kraven på sig själv. Man kan inte vara 100%, en passning kommer alltid gå fel, vare sig du vill det eller inte. Du kommer inte att kunna få MVG i alla ämnen, om du samtidigt skall hålla på med handboll och träna 10 pass i veckan. Du kommer inte kunna vara snyggast jämnt, det finns alltid folk som är snyggare. Men man kan vara vacker ändå- livet kan vara vackert ändå. Glöm inte att det är dem där små ögonblicken som snabbt drar förbi som är ditt liv! Dem ögonblicken är ditt liv!


JobbJesper

Killen till höger vet hur man njuter av livet och tar tillvara på ögonblick...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback