Jag har ju inte turen på min sida direkt.

image613Det känns som att vad jag än gör just nu går fel. HAHA! Igår kväll pratade jag och mamma om att nu kan ingenting mer gå fel. Nu är liksom botten nådd, vad det gäller otur. Gissa vad det första jag gjorde i morse va! Jag låste in mina nycklar i skåpet, något som jag inte lyckats med på hela gymnasiettiden hittills. Det gör jag såklart just nu! Men, lugnt gick jag till Sandra och bad att få min extranyckel (Sandra har en extranyckel till mitt skåp då jag ibland glömmer mina nycklar hemma) och då får jag förklarat för mig att jag inte lämnade tillbaka den till henne sist jag glömde skåpsnyckel hemma. Jahapp! Träningskläder, plånbok med visakort och busskort, telefon, bilnycklar OCH skåpsnycklar låg inlåsta. Gick till vaktmästaren och knackade på och såklart! INGEN DÄR! Smög istället in på byggavdelningen, också det för första gången på hela gymnasietiden. Hittade en bygglärare som jag charmade att ringa vaktis så jag fick följa med in på lärarrummet. Väl där träffade jag fler bygglärare som käkade lunch. Självklart charmade jag hela högen med min snyfthistoria så snart var låset avknipsat och problemet ur världen :D

MEN, oturen fortsätter att hänga över mig! Känner mig som Kalle Anka! Stukad fot, IGEN på träningen igår. Huvudvärk som inte släpper och lärare som fullkomligt ÖSER prov, läxor och inlämningar över oss...
Förra veckan gjorde jag världens ryck och bockade säkert av tio punkter från plugglistan.
Nu har jag en ny lista igen :/

Här kommer den såklart:

1. Kostarbete, hälsopilotutbildningen. Inlämning fredag 14/12
2. Psykologiprov/läxförhör/tävling. Måndag 17/12
3. Kursprov, hälsopilotutbildningen. Måndag 17/12
4. Filosofiprov. Måndag 17/12.
5. Inlämning hemtenta, samhäll B. Tisdag 18/12
6. Geografiredovisning. Tisdag 18/12
7. Religionsinlämning 1. Vecka 2, 2008
8. Religionsinlämning 2. Vecka 2, 2008

Ingen rast och ingen ro. Men jag ska inte klaga över att jag blir sönderstressad, får magsår (?), varken hinner äta, sova eller umgås med kompisar eller familj, går in i väggen, blir utbränd, blir bränd i båda ändarna eller så. Jag menar det finns ju många som har det mycket värre än såhär! Jag uppriktigt sagt ÄLSKAR skolan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback