It´s perfect

Fyrklöver

Det senaste har jag lärt mig att livet är långt ifrån en dans på rosor, istället har jag fått höra att det visserligen är en dans på rosor men med väligt svåra steg. Igår var det dock en dans med fjäderlätta steg, inga snedtramp och allt detta på en enorm blomsteräng! Kan  inte fatta att det var jag som hade flyt igår och inte Kalle Ankas turkusin.

1. Jag kom till hudläkaren och trodde att enbart besöket skulle kosta 500:- Men så visade det sig vara gratis eftersom jag var under 20 år. Grymt, vad skall vi göra för dem pengarana nu då? hihi...

2. Behövde inte sitta i väntrummet mer än en minut och efter det fick jag komma in till läkaren. Hon tittade på mitt födelsemärke och tog med en gång bort det. Jag trodde att jag skulle behöva beställa en ny tid till detta lilla ingrepp, men icke! Gjorde ju inte ens ont...Dessutom skrev hon ut lite nya recept till mig, bl.a mot min mensvärk och det tackar jag ju inte nej till :D Allt detta på mindre än 10 minuter :O

3. Går till Kungsmässan med mamma, där går vi in i en underklädesaffär eftersom jag är ute efter de här:
It´s perfectTycker att dem är ascoola. Det står ju trots allt:
"It´s perfect" på rumpan, vilket stämmer. Fick en kommentar från en mycket god vän för ett tag sedan som löd: -"Sara, du har en tantrumpa!" Efter det har jag letat efter ett par sådana här eftersom jag faktiskt har en perfekt rumpa ;) Kom i alla fall in i affären och de hade ett par kvar och de var i min storlek! Jippi!!!

4. Traskar sedan raka vägen in i klädbutiken mittemot och ser ett par snygga jeans på rean. Tänker att jag har ju inget att förlora på att testa dem. Ni som känner mig och som har läst min blogg tidigare vet hur fruktansvärt svårt jag har för att hitta jeans och att jag måste testa 100 par innan jag hittar några som sitter någorlunda. De passade i alla fall utmärkt! Och min rumpa gör sig nästan ännu mer perfekt i dem. Betalade en tredjedel av priset, vilket gjorde köpet ännu roligare!

5. Efter mitt lilla lycko-impuls-jeans-köp gick vi raka vägen till MQ eftersom jag sa till mamma att jag behöver ett brunt skärp. Gick in och hittade med en gång ett jättesnyggt för 299:- Så såg vi att det var 50% vilket innebar ett näst intill perfekt pris. Gick fram till kassan för att betala och tar upp 150:- Då säger hon -"Äh du får det för 100:-" Haha, okej, varför liksom? Men jag tackade och tog emot och gick så glatt därifrån.

6. Sist men inte minst så åkte vi en snabbis till Freeport och där hittade jag mitt sista fynd. En jättesöt kofta för mer än halva priset.

Åkte efter det för att fika med Wenche, mycket glad och belåten!

Idag ser det tyvärr ut som att turen vänt. Äter en bränd pyttipanna med misslyckade ägg ( i och för sig inte så konstigt men tanke på att jag är ensam hemma och har lagat maten själv) och skriver om blogginlägget för andra gången eftersom jag råkade klicka bort det den första... Jaja, det vet ju alla att man inte kan ha tur jämt...





Sloggi hot hips finns på
www.sloggibutiken.se
Fyrklövern är hämtad på www.certec.Ith.se

Kommentarer
Postat av: Saga

You go girl! Härlig inställning tjejen! Det kommer du långt med! PUSSS

Postat av: hanna

låter som en underbar dag igår och som om någon högre makt kom på att nej där fick hon för mycket och var tvungen att göra det lite sämre igen.hahha

2007-01-23 @ 22:44:41
Postat av: hanna

låter som en underbar dag igår och som om någon högre makt kom på att nej där fick hon för mycket och var tvungen att göra det lite sämre igen.hahha

2007-01-23 @ 22:44:42
Postat av: Emma

Fan va gött :D Grattis Fan, haha...

2007-01-24 @ 18:51:12
URL: http://emmip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback