"Det ska vá gött och leva, jag ska upp och jobba!"

"Det ska vá gött och leva, jag ska upp och jobba!"
Citat: Emma

Ojojoj. Idag gick det upp för mig att jag faktiskt inte kommer att ha något sommarlov överhuvudtaget. image460
Det är nu typ fyra veckor kvar och de närmsta 21 dagarna ska jag jobba 17 pass. Nästa vecka blir det cirka 63 timmar. BLÄ! Tur att jag tycker så himla bra om det ena jobbet i alla fall. Längtar till torsdagen, då blir det eventuellt Lager 157. Jävlar vad vi ska handla då Nathalie. Bäst att vi är riktigt duktiga närmsta en och en halv veckan som kommer så att vi kan shoppa med gott samvete alla onödiga saker som vi gjort oss förtjänta av :D Snart är det lön föressten! Jippi! :P

Varning till känsliga läsare (typ, mamma, mormor, farmor och mina lärare)!
Nedstående text kan innehålla bitar som ni inte vill läsa!
Läs på egen risk!


Helgen som gick, var helskum! Eller inte skum, men helt utflippad! På fredagen var det lite förfest här hos mig, sedan Åsakalaset och efter det efterfest hos mig. Vi gick hem typ tio personer och vi gick den LÅÅÅÅNGA vägen, fråga mig inte varför, för jag har ingen aning... Tror det handlade om att mamma var tvungen att ta den vägen av någon konstig anledning. Långt var det i alla fall! Väldigt långt! Som tur var, så ringde jag Taxi och berättade för damen i andra ändan luren som det låg till: "Vi är tio pers som MÅSTE komma hem, vi orkar inte GÅ! Vi fryser fruktansvärt mycket OCH så är vi hungriga också!" När vi gått fyra kilometer kom taxibilen och de mest behövande fick den första omgångens platser, hmmp, bland andra min höftskadade fader. Vi andra som blev lämnade kvar fick så snällt traska vidare sönderfrusna och vissa med skoskav. Men helt plötsligt dök Sabina upp som en räddande ängel i sin coola Lexus Jeep! Lyckligaste stunden den kvällen! Efterfesten bestod utav rostade mackor med ost och sedan sängen. Och shiet vad gott jag sov :D

Vi vaknade på lördagen och tog det lugnt. Vid tre däremot bar det av på nya äventyr för min del. Skulle ut med Saga och hennes jobbarkompisar. Så vi kom hem till dem i deras lägenhet för att förfesta. In kommer vi, två tjejer och möts av typ 8 halvlulliga killar. Förfesten var trevlig liksom utgången trots att vi stannade på RumpanBar hela kvällen. Efterfesten ägde rum på samma ställe som vi började, efter lite "nattamat" på Wallýs. Sista timman var seg. Jag pallade bara inte folket och ville helst hem till min egen säng. Det var dock inte att tänka på klockan halv 4 och istället frågade jag Putte om jag kunde sova hos dem. Han jobbade och jag somnade istället gott jämter Saga i lägenhetsägarens säng, som själv fick sova på sin vardagsrumsmatta. Klockan kvart över 7 på söndagmorgon väckte Saga mig och vi cyklade hem till henne för att förtsätta sovningen till klockan ett.

Over and out :P

Kommentarer
Postat av: Nathalie

blir ju inget lager imorgon - och jag har inte varit speciellt duktig om du läser min blogg =) men du får höra alla goa detaljer imorgon, du kommer få sånna garvisar gumman!!! kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback