Hallucinationer

Kattungarna springer runt som galningar i mitt rum nu. Jag tror att dem har otroligt mycket hallucinationer. De kan jaga saker på golvet utan att det finns någonting att jaga. De hoppar i luften och klappar till luften med tassen. Kanske var det en liten "hallucinations-mus" som sprang förbi.

Tänk vad tiden går fort. Idag är det 1 juli, vilket borde betyda högsommar. Något som jag inte märker något av överhuvudtaget.
Det var fem veckor sedan kattisarna föddes och vi har snart haft sommarlov i tre. Tiden bara rinner iväg. Det känns inte som att vi har sommarlov heller för den delen. Skolan byttes ut mot jobb och träningen fortsätter juli ut också. Två-tre cuper och ett träningsläger ska hinna averkas innan höstterminen igen. Jag har inte legat på stranden en ända gång och inte tagit ett enda dopp i havet ännu. Något som jag brukar göra första gången i senast maj.

Jag hade tänk att jag skulle göra stora delar av mitt projektarbete nu under sommarlovet men nu vet jag inte rikitgt hur jag ska hinna. Imorgon jobbar jag igen, på tisdag jobbar jag och på onsdag börjar Partillecup som håller på tills på söndag. Måndagen efter det startar jag jobba igen och den veckan lär bli tuff. Jobbar varje dag hela veckan ut och vecka 29, veckan efter alltså jobbar jag 3 dagar. Sedan håller det på så. Även vecka 31 jobbar jag 7 av 7 dagar och veckorna efter det 5 och 2 pass. Har lite problem med att få in party och festande eftersom jag jobbar helger. Nä, nu är jag riktigt tråkig som bara skriver om mitt vardagsliv. Men jag gnäller inte ännu i alla fall. Jag trivs med jobbet och handbollen, även i fall jag skulle vilja vara lite träningsledig. Det behöver jag dock inte med tanke på att jag redan märkt att jag går upp i vikt av att inte träna 5 gånger i veckan. Eller jag vet inte om jag har gått upp men det känns så med tanke på att jag under försäsongen gick ner.  

Idag ska jag i alla fall städa "min" bil. Eftersom det är jag som numera kör familjens VolvoKombi så är det också jag som får tvätta den. Schysst va :S ? Men jag klagar inte, gillar bilen fastän det känns såååå himla "ungdomligt" att köra familjekombi och dessutom  Volvo med ett påklistrat klubbmärke där bak. Haha!

Plikten kallar! Ha en bra söndag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback