130 miljoner kronor!

Mamma frågade mig just vad jag skulle ha gjort om jag vann 130 miljoner kronor.
Hmm, svår fråga! image251

-Jag skulle först och främst sett till att hela min familj kunde flytta till precis det huset vi vill ha, antingen centralt eller närmre havet.
-Efter det skulle jag ha köpt en lägenhet till mig själv i Kungsbacka (som det ser ut i nuläget).
-Jag skulle ha inrett huset och lägenheten precis som mamma vill ha huset och som jag vill ha lägenheten.
Kaklad pool, uterum och växthus, bastu och ett jättefint och utrustat kök är några av de saker jag skulle ha investerat i till huset. Lägenheten skulle vara jättekul att inreda efter eget smak och tycke. 
-En MEGASTOR "Gå-in-i-garderob" (a-walk-in-closet) är också lite av en dröm.
Men jag pratar inte om en liten klädkammare utan ett riktigt stort RUM fyllt av kläder, skor, jackor och accesoarer.
-Kläder, till min garderob skulle jag självklart ha investerat i. Förmodligen skulle jag ha skaffat mig en mycket exlusiv stil, men jag undrar egentligen varför? Kläderna behöver ju inte vara dyrare bara för att man har mer pengar men förmodligen är det väl så att man tycker det är roligare ju dyrare kläder och smycken man bär. Man känner sig helt enkelt lyxigare. 
Konstigt det där :S
- Jag skulle bjudit med min familj på en långresa och också mina vänner på en liten utflykt utomlands.
-Jag skulle ordnat en STOR fest, för familj, vänner, klasskompisar m.f. där jag skulle bjuda på allt.
-Jag får ju inte glömma BILEN! Självklart skulle jag ha köpt en jättecool bil till mig själv. Har ju en förkärlek till Volvo så kanske det skulle blivit en C70 till mig och en XC90 till mamma. Pappa kör ju ändå bara runt i sin firmabil :S
-Och till sist men inte minst skulle jag ha skänkt ganska många miljoner till Hk Aranäs så att de kan bygga en ny hall, liknande Arena Skövde eller Arena Nord.
image250

Kommentarer
Postat av: Nathalie

haha hej hej, ja ser du vilka dumheter din mamma lurar in oss på? cissi har ju blivit helt tokig i det här :) tack så mkt, hoppas allt e topp med dig!

2007-03-24 @ 19:11:49
Postat av: Mats Bengtsson

Jag hade sålt mina pengar för dubbla prisen. Eller ås hade jag köpt en glass. Eller kanske hade jag betalt mig in i Formel 1-världen.

Postat av: Mats Bengtsson

Just det... Jag hade sagt upp kontakten med alla mina kompisar och köpt nya. NOT!

2007-03-25 @ 16:20:14
URL: http://myshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback