Dagdrömmare?

Mamma säger att jag lever i mina drömmar.
Jag borde komma ner på jorden och leva i verkligheten.
Sluta att leva i framtiden, den perfekta framtiden som jag ser i mina drömmar.
Sluta att jaga och börja leva MITT EGET liv.
Drömmar är tydligen bra men inte när man gör dem ouppnåliga.
Jag tycker dock att drömmar är grymma! 
I dem är ju allting precis som man vill ha det, i dagdrömmarna kan man ju styra allt.
Drömmarna tar ju bort mig från vardagen så fort den känns lite jobbig.
Men visst, hon har nog lite rätt ändå, min lilla mamma. Att bara se framtiden i handbollen, skolan, yrkeslivet, kärleken, livet och så vidare gör nog att man missar en hel del på vägen kanske, vad vet jag?

image218

Kommentarer
Postat av: Askungen

Smärtsamt....

Postat av: Askungen

HM finns de Bruna och Åhlens finns de Svarta, ta en titt där!

2007-03-15 @ 20:54:50
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Mats Bengtsson

Ta det lugnt nu Sara! Drömmer du om träd så drömmer du om det manliga könsorganet, drömmer du om balkonger så drömmer du om bröst. Värst av allt, drömmer du om trappor, stegar och liknande så drömmer du egentligen om ett samlag. Allt detta enligt Freud, känd Psykolog.

Om du drömmer att du klättrar upp för en stege till ett träd så ska du INTE berätta det för någon vän. Håll det för dig själv. Drömmer du att du klättrar upp för en stege till en balkong så är det ok, men sitter din farmor där uppe borde du söka hjälp. Jag har en öppen telefonlinje som du kan ringa till 24/7.

Dröm lugnt vännen/ Mats

2007-03-16 @ 17:38:31
URL: http://myshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback