Föreläsning med fysiolog

image202Rikke Schmidt, lite av en idol!

Idag har jag varit på föreläsning. Kan nog kanske tyckas att detta inlägg blir lite torrt och tråkigt..., för den ointresserade vill jag tillägga. Förläsningen gav mig jättemycket. Innehållet var en blandning av motivation och kost. Och jag ska ALDRIG någonsin igen tänka på att slarva med maten. Det är ju idiotiskt att inte äta!
"Hoppar du över frukosten är du inte riktigt klok" 

Föreläsaren jobbade mycket med fotbollsspelare, dock mest utomlands men också litegrann i sverige. Han berättade mycket om unga "talanger" och deras uteveckling mellan 14 och 20 år. Att de lever under ständig press, just eftersom de sedan unga år fått inpräntat i huvudet hur lovande de är. På släktmiddagar frågar alltid äldre släktingar "När ska vi få se dig i tv?" eller "När ska du spela för Sävehof?" Många lägger tyvärr därför av när de passerar 20 år eftersom de kanske inte längre glänser, fasten de fortfarande är grymt bra.

Han pratade också om vikten av att äta rätt. Det är A och O, jag har förstått det nu. När man exempelvis går på idrottsgymnasie och tränar med skola och klubblag går hela ens energi åt till detta och många (självklart inte alla) struntar i skolan. Det finns helt enkelt inte energi för skolarbete. Dessutom är man ofta grinig, sur och lättretad. Man kommer hem sent efter kvällsträningen och gnäller för att man är trött, samtidigt som man får dåligt samvete eftersom det är föräldrarna som kör till och från träningen och som tvättar ens smutsiga kläder. Detta leder i sin tur till ett dåligt samvete och den onda cirkeln är igång. ÄT för guds skull!

Det finns mängder jag skulle vilja återberätta men jag hinner inte just nu, ska iväg till träningen.
Ha en GRYMT gó onsdagskväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så bra tjejen! vad skulle jag göra utan dig? Pussar

Postat av: Emma

Ja, det hoppas jag verkligen ;)Ska bli så jävla kul! Om alla andra bangar så åker du och jag själva. Älskar dig!

2007-03-07 @ 21:50:45
URL: http://www.emmip.blogg.se
Postat av: Jonvan

Rikke Schmidt är snyggis! =DD

2007-03-08 @ 00:11:03
URL: http://jonvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback