Kanske har jag svårt att acceptera svackor?

"Ibland tror jag vissa missar poängen med att ha svackor. Tro det eller ej, men de har faktiskt ett syfte. Plus och minus i lagomma portioner ger en balans. Man kan inte vara perfekt på allting, och bara för att man har en svacka en dag eller vecka, betyder inte det att man är kass. Det är en jäkla skillnad på att vara misslyckad och att vara ur form just nu.

        Sara - Ups and downs är naturens normalitet, ifrågasätt inte, acceptera. "

                      /Copat från Sagas blogg,
eftersom det var så bra skrivet.

Jag har jättehöga mål med handbollen som jag SKA nå. Vägen är tuff. Det är inte träningen som är tuff, missförstå mig inte nu för visst är den hård men det är den mentala biten som jag har det tuffast med. Det är den som jag jämt haft problem med. Första gången jag förstod det var för cirka 4 år sedan då jag var på min första cup med Hallandslaget i Katrineholm. Där var det bara prestation som gällde och jag misslyckades totalt! För första gången sedan jag började spela handboll fick jag en enorm motgång. Det var jobbigt, året därpå gick något bättre och nu senast  i december på min sista cup med laget, Junior Elit gick det grymt bra! Riktigt bra, och jag hoppas att "handbollsfolket" lagt dem matcherna samt JuniorSm- matcherna på minnet.

Men Saga, du har rätt! Så himla rätt! Men jag har själv svårt att se mig som en "vinnare" innan jag uppnått mina mål. När jag misslyckas är jag en loser och när jag vinner så vinner jag inte tillräckligt. Jag och Ino disskuterade detta tidigare idag. Vi kom fram till att när man väl nått ett mål så ska man vara nöjd och suga på karamellen. Man ska vara nöjd helt enkelt. Man ska dock inte nöja sig. Man måste direkt sätta upp nya mål som man ska nå.
 
Och jag är nöjd med träningen nu ikväll. Gick in hårt och vek inte ner mig. Gjorde massa extra, bara för mig själv och även mitt springmål uppnådde jag. Jag är nöjd. Men imorgonbitti är det en ny träning och då ska jag ge allt, igen!

Kommentarer
Postat av: Saga

Människor med ett syfte, går inte att hejda.

2007-05-24 @ 17:49:54
Postat av: Anonym

sara- du är grymmast. du tog ju fan två frilägen av mig igår!!!!

2007-05-26 @ 20:18:59
Postat av: emilia

oj, det var från mig. glömde skriva det

2007-05-26 @ 20:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback