Stockholm ger en automatisk utmaning till dess besökare.

Är jättetrött så jag tänker försöka att inte bli långrandig, då min dag startade 05.30 imorse.
Åkte vid 08.40 upp till Stockholm för lite möten. Självklart var det förseningar med SJ, men ingen större fara skedd då jag trivdes rätt bra jämter den någort äldre mannen i uniform för försvarsmakten. Han verkade trevlig, men han hade en ring på fingret tyvärr. Den har säkert suttit där i 30 år också. Kanske den till och med fastnat. Nä, skämt åt sido.
Väl framme i Sthlm möttes jag av två blivande "medarbetare'". Efter lunch och sådär hade vi möten om det där jag pratade lite om igår. Tänker inte berätta än vad det handlar om, men det kommer. Lovar er. Ska bli riktigt kul och jag är vråltaggad.

En sak jag tänkte på är hur "viktiga" alla människor är på tåget. De sitter där med sina laptops och nyaste allt-i-allo-mobiler och pratar högt om projekt, affärer och möten. Jag satt jämter en speciellt viktigt person på hemvägen. Han var JÄTTEVIKTIG och dessutom snygg. Snygg till en början i alla fall. När jag hörde honom snacka i telefon under cirka två timmars tid så tyckte jag inte att han var lika snygg längre sedan. Nä, då gillade jag "gubben" från SÄK, flygvapnet å försvarsmakten, eller vad det nu var, mer Han verkade dessutom smart (han spelade inte bara genom att låta viktig i telefonen) då han satt hela resan med jättekonstiga matteuppställningar och grejer. Dessutom log han, passade mina saker, tog gärna emot tuggumi osv. Den där andra viktigpettern sa inte ens hejdå när han gick av.

Nä, nu spårar jag ur. Tempot i huvudstaden sätter sina spår, haha. Äsch, måste nog erkänna att trots att jag varken hittar eller hänger med i tempot så gillar jag det lite. Nån sort utmaning ger staden automatiskt.

Imorgon ska jag förmodligen till banken på förmiddagen. Sedan ska jag möta upp min mamma för shopping och lunch. Träning efter det och packning inför Danmarksresan på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback