Cirkel

80 kronor kostar det att gå in på Aranäs allsvenska premiär ikväll. OMG! Ville bara få ur mig det.

Nu ska jag snart ut och springa lite. A-laget åkte ju imorse upp till Nacka sporthall för att ikväll vid 19.00 spela omgång två mot Skuru. Lycka till! :D Ta dom nu så vi har fyra poäng på två omgångar.

Jag har kommit på att det finns så mycket jag vill göra.
Jag vill segla jorden runt (inte för att jag någonsin seglat men någon gång måste ju vara den första). Jag vill plugga vidare. Jag vill resa runt. Jag vill bara ta en öl på nått sunkit ställe. Jag vill lära mig yoga. Jag vill lära mig spela golf. Jag vill massa mer saker. Jag vill vinna ett SM-guld och sedan bli proffs. Men orka rabbla upp allt. Ni fattar ju att det finns en del saker jag vill göra. En vän på jobbet hade igår frågat mamma om jag inte mår bra. Jag var tydligen inte lika glad längre och ser inte riktigt lika "fräsch" ut längre (och oj, vad fräsch jag alltid brukar vara då). Hmm, mamma gick igång och sa att det beror på att jag jobbar heltid och spelar handboll halvtid + att jag ska hinna festa, träffa vänner, har funderingar på att börja plugga igen och flytta hemifrån. Sedan ska man tydligen hinna ta det lugnt och bara vara också. HA? Men allvarligt! Det är en ond cirkel. Jag är bara timvikarie (det för att jag inte kan ta något helvik eftersom tiderna inte passar med handbollen + att jag inte har någon utbildning för jobbet. Utbildningen kommer jag inte heller skaffa för det är inte detta jag vill hålla på med i framtiden, trots att jag trivs med det nu). När man arbetar som tim så tar man allt man kan eftersom man aldrig vet när man får mer tider. Detta gör att jag jobbar en del och ska orka spela handboll alla dagar i veckan. Handbollen är kul. Men inte kulkul, utan allvarligt kul. Man måste ge allt. Vilket jag gillar dock. Nästa år vill jag börja plugga igen. Kanske redan läsa upp lite kurser nu. Men när ska jag ha tid för det? Och drar jag ner på jobbet, hur ska jag då kunna resa och flytta hemifrån? Och en bil?

Nä, det är fan en cirkel. Tänk vilken lycka att spela proffshandboll. Tänk att kunna leva och tjäna pengar på att spela handboll :D Fatta grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback