Jag klockar tidningsbudet

Denna vecka tror jag att jag ska börja betygsätta folket som sover jour. De får poäng på om de är uppe länge med mig och på hur trevliga och hjälpsamma de är. De får även poäng på hur väl de stöttar mig i min kamp mot sömnen (den som har den femte nattens jour lär inte få ett lätt jobb, haha). Sedan har jag lagt märke till att jag klockar tidningsbudet när jag jobbar natt. För några veckor sedan kom GP alltid vid prick fyra. Nu kommer han närmre halv fem. Killen har nog legat av sig...
Dricker kaffe, äter nötter och russin och ska kanske även försöka mig på lite gymnastiska övningar snart. Allt för att inte bli ett offer för John Blund. Men den nya boken jag läser lockar fruktansvärt. När den nu kommer ut på bio börjar jag läsa den, jag är ju som sagt lite efter. Ja, jag läser Änglar och demoner av Dan Brown. Men lägger jag mig i soffan med den lär ju morgonpersonalen hitta en däckad Sara här i gryningen. DILEMMA!

Måste ändå säga att tiden fram till nu har gått fort. Slutar om tre timmar... Inatt har jag ätit (as usual), städat, pratat i telefon och raderat kort i min kamera. Det tog över en timma. Varför?`Jo, för som den ärta jag är så raderar jag ju ett och ett, eftersom jag vill spara några få. Jag raderade ett och ett kort och filmer spridda på ett och ett halvt år. ILLA! Men det bevisar ju iofs hur mkt som får plats på min skönhet. Imorgon natt ska sms:en i telefonen få sig samma behandling och på onsdagnatt ska jag sortera alla bilder i datorn. Det gäller att planera sina nätter så man inte tar allt på en gång och tar ut sig alldeles. Det vore ju förargligt.

Nu kom det en serie med ett sjukligt förälskat par på tv. De klänger på varandra hela tiden. Löjligt! Det måste jag se! Hörs imon natt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Har man lite att göra och måste hålla sig vaken, klart man börjar klocka de andra som ska vara uppe en viss tid :P i natt får du väl gå ut ock säga till denne någon att han stör din dygnsrytm eller nått när han inte kommer med tidningen klockan fyra...

Ses ikväll innan du påbörjar nästa natt antar jag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback