Erkän du tänker på Grekland och Rom när du hör ämnet historia...

Eller är det bara jag?

Sitter och är flitig. Har precis avklarat frågan "Jämför den grekiska kolonisationen med den svenska utvandringen till Amerika på 1800-talet. Vilka likheter ser du? Vilka skillnader?" Ungefär 99 liknande frågor till på den här historiaupppgiften, men I can handle. Är om jag får säga det själv rätt bra på historia och uppgifter som handlar om att analysera är verkligen min grej.

I flera veckor har jag varit fast besluten om vilken utbildning jag vill in på nästa år (eller möjligtvis nästnästa). Jag tror jag har bestämt mig faktiskt och JA, flera veckor är mycket för att vara mig. Innan ändrade jag mig 2 ggr/ timman ungefär. Därför kan en månad utan tvivel för mig ses som en fast beslutsamhet.

OCH bara för att nämna. Två tillfällen till glass har getts idag på jobbet men jag har bangat båda gångerna =) Mycket stolt!

Nä nu ska jag ge mig i kast med frågan "Vilka invånare i Sparta verkar ha haft det bäst? Vilka hade det sämst? Motivera ditt svar!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback