Ett mål är viktigt för motivationen

Jag behöver ett mål för att uppnå resultat.
Jag har inte haft något mål med skolan det senaste året då jag bara jobbat för att kunna göra roliga saker som att flytta hemifrån och resa. Jag har dock tröttnat lite på att jobba timmar och har bestämt mig för att plugga igen. Just nu vet jag vart jag vill in, men som ni vet med mig så ändrar jag mig konstant. Det känns dock bra för tillfället att ha ett mål. Det gör det enklare att motivera sig till pluggandet. Jag ska först och främst pröva upp Historia A som jag sedan tidigare har VG i. Sedan ska jag också under samma tid pröva upp Franska steg 1 där jag har ett G sedan innan. Börjar med en lite enklare 100poängare som historian och en lite knivigare, nämligen franskan. 50poängskurserna väntar jag lite med då jag äntligen förstått att 100poängarna är lite bättre att få ett bra betyg i. Tänk om någon hade informerat en under gymnasietiden om sådant här också. Det hade ju vart lite bra eller så...

Nu är det faktiskt på allvar för jag har till och med beställt Historiaboken för 430 kronor!
Så nu får jag fasikemej se till att få upp betygen också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback