"Geggar ner mig i sanden på havsbottnen"

Nu ska jag vara lite brutalt ärlig. Jag vill göra detta inlägg för att jag inser att det inte behöver vara hemligt. Jag är liksom inte alltid lika tuff som jag då verkar vara (haha). Jag brottas med en hel del saker dagligen som komplex och krav. Jag kommer inte gå in på vad för komplex jag har och inte heller vilka krav jag sätter på mig själv men jag måste ställa frågorna: Varför är jag så himla bra på att se det negativa? Varför är jag så bra på att intala mig själv att jag inte duger? Varför vill jag ändra på så mycket?

Jag betvivlar saker som jag vet att jag behöver för att må bra. Jag gör det för att jag fått fixa ideér om något annat. Nu pratar jag i gåtor och faktum är att jag vill inte säga mer än såhär. Men har ni tips på hur man ökar sin självkänsla eller tips på något roligt att göra helt enkelt får ni gärna komma med dom =) Jag behöver nya saker att tänka på. Jag behöver nya saker att fokusera på. Saker som är värda att lägga energi på, för mycket av min energi just nu går åt till tankar som inte ens borde få finnas i mitt huvud.

Jag är inte en svart person eller något, varför känns det som att jag i perioder tänker som en då? Mitt liv är toppen i perioder och botten andra perioder. Livet går upp och ner, jag vet. MEN, hur gör man för att inte sjunka så lågt när man är i en dålig period? För jag "geggar ner mig i sanden på havsbottnen" (som CK skulle yttryckt det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback