"Övning ger färdighet"

Har inte fått köpt någon sådan där fin anteckningsbok där jag ska skriva dagens tre bästa händelser än. 
Därför funkar bloggen lite som en sådan just nu :D Vågar nästan inte säga det högt men det känns lite som att vinden vänt (peppar, peppar ta i trä!). Det händer roliga saker just nu. Jag hoppas verkligen lägenheten går i lås. Men det handlar inte bara om detta. Jag har liksom inte spräckt ett par byxor eller tappat bort min plånbok på flera dagar nu. HAHA! Peppar, peppar ta i trä hit och dit men det är faktiskt så att går saker dåligt kommer man in i en sådan period, antagligen för att man automatiskt går in i en negativ spiral i huvudet, utan att man vill. Händer det dock bra saker så blir ju spiralen i huvudet också positiv. Dagens psykologiska ord från mig :D

Dagens positiva:
1. Lägenheten. Fan, det är inte säkert än men jag vill det så mycket att jag skriver det som en bra händelse ändå.
2. Min målvaktstränare. Henne gillar jag!
3. Min träningsvärk i magen. Beach 2009!



Träningen idag gick dock inte jättebra. Vet inte varför. Vi blir hela tiden matade med att man inte får ha dåliga träningar för ofta. Man ska alltid ge allt och försöka vara på sin topp. "Man spelar som man tränar!" Men idag gick det inte. Spelet, passningarna? Det stämde inte. Visst går det alltid att hitta bra saker i passet men överlag var det ingen bra dag. Men jag vet vad jag måste träna på.

1. Passningar! Dom har blivit bättre och bättre men idag kan man ju undra vad jag sysslade med.
2. Explosivitet!
3. Benstyrka!
4. Smidighet!
5. Spelförståelse.

Detta är mina fem moment som jag ska fokusera på den närmsta tiden. Just det ja! Bålen också. Bålstyrka är jätteviktigt för explosiviteten. Nu jävlar ska jag bli bra på allt detta! Sedan är det bara rutinen som saknas ;-)
Nä, skämt åt sido. Men en dag, då jävlar ska jag fan vara som Katrine Lunde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback