Han med stort H

Mamma klagar på att jag inte bloggat så därför tvingar hon mig nu. Vad ska ja skriva om då? Jag satt och tänkte i bilen på väg hem imorse på ettan i gymnasiet när jag var helt upp över öronen förälskad i en ett år äldre hockeyspelare. Haha! Denna historien är rätt kul ändå. Hela min klass visste om min lilla crush på Markus Hansen och många av hockeykillarna i min klass kände ju honom väl.
Så varje gång han gick förbi fick jag ju självklart blickar och kommentarer från killarna i klassen. Självklart visste Hansen också med tanke på att killar snackar mer än vad man tror. Men så en fredagförmiddag en sådär regnig och tråkig dag skulle han självklart komma in i vårt klassrum under mattelektionen. Jag hade en sådan där "se-mig-inte-dag". Ni vet när man kommer efter en tung vecka med smutsigt hår, finnar, noll smink och myskläder. I alla fall så kommer han med stort H in på lektionen (varför har jag ingen aning om) och sätter sig vid mitt bord såklart. Jag har redan då lagt ner huvudet i bänken och gömt mig i luvan. Hela min klass säger i kör: "Sara, varför är du så röd om kinderna där nere i bänken???" Jag tittar upp och där sitter Markus och ler mot mig och säger "hej!" Jag svarade "hej" lite stammande tillbaka och tog på luvan igen och la mig i bänken resten av lektionen. HAHA!

Behöver jag nämna att jag sedan aldrig slarvade med sminket...?


Tar mig friheten att lägga upp en bild på min gymnasieförälskelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback