Fem bra saker, bla. säsongens bästa middag

Idag har jag varit duktig. Tror seriöst jag ska köpa en dagbok och skriva ner tre (fem är för mycket) bra saker som jag gjort eller som hänt under dagen. Då ska man tydligen bli en mer positiv människa som lär sig se de bra sakerna i livet. Idag skulle min lista till exempel sett ut såhär:

1. Städat och tvättat
2. Fixat lite mer jobb...(bra eller dåligt? Bra med pengar iaf)
3. Tränat och det rätt bra. Tog nått skott i alla fall.
4. Fixat maten på träningen (mer om detta nedan).
5. Epilerat benen (säger bara: SMÄRTA!)

Fan det va ju inte så svårt att komma på fem saker endå. Jag måste vara riktigt bra jag. Ska även nu snart innan jag lägger mig fixa naglarna som ser förjävliga ut lite. + på det också. MEN nu ska jag komma till matlagningen. Måndagsmiddagen stod jag, Berka och Hultas för. Några så missöden (som inte kommer nämnas här) får man räkna med. Vi är ju inte riktigt samspelta i köket än men jag måste endå säga att vår spaghetti och köttfärssås kan vara säsongens godaste.

Nu vet jag!
Sedan måste jag ju berätta för er om vad jag kommit underfund med. Det bara kom till mig under matchen i lördags. Jag och en ledare disskuterade ett av mina misstag på bänken då jag säger nått i stil med "Ja, jag vet ju egentligen det där, men jag är ju så jävla blond att jag inte fattar det under matchen!" Jag får ett skrattande svar i stil med "Det är ju bra att du har självinsikt i alla fall" Och det måste jag faktiskt säga att jag har, oftas i alla fall. Visst att jag är oansvarlig, blond, blåögd, naiv, slarvig, för snäll, lat och allt det där, MEN jag är åtminstone medveten om det och vet alltid vart gränserna går och vilka oskrivna regler och normer som gäller. Det måste jag faktiskt ge mig själv credd för. Det är nämligen inte många blondiner som klarar av självinsikten. Credd till mig, credd till mig. (Okej, detta skrev jag inte för att få lite ömkande kommentarer om hur söt jag är, efter alla mina sjukt blåsta repliker det senaste).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback