Modeller är ju långa så varför inte jag? ;-)

HA! Så gick det med den matten! Hacker som jag är så är jag nu online utan min egen dator med mig. Suck... Men MAX till klockan 01.00 I tell ya!
Vill bara skriva några bra saker som hänt idag.

1. Hittat en lägenhet som jag verkligen vill ha! Ge mig! Nu är det bara att hoppas. 
2. Fick gjort lite ärenden bla. hämtat ut lite saker som kommit med posten. Där i det paketet låg mina blivande favoritskor till sommarens utekvällar. Tio centimeter kilklack men vafan, jag är redan lång, vad spelar då tio centimeter hit eller dit för roll ;-) Jag menar 176cm eller 186cm, who cares :P Högklackat är snyggt. Snyggt som fan!
3. Träffade min nya målvaktstränare idag för första gången! Och jag har en sååå positiv känsla :D Det kommer bli ett grymt bra sammarbete, hoppas jag. Gillade henne skarpt! Vinst!
4. En grymt bra lön!

Idag har det nog "bara" hänt fyra bra saker. Ska dock hålla dessa listor hemliga framöver, måste bara hitta ett bra block eller liknande att skriva ner dom i.

Nu ska jag skriva lite om dagens avundsjuka. Kikade som vanligt nyss in på Blondinbellas blogg där hon skriver något om att företag tror att de kan betala henne mindre för vissa jobb hon blir erbjuden, bara för att hon är ung. Hon nämner 80 000 och 130 000 för några timmars arbete. Asså, jag kan inte låta bli att bli imponerad av henne men samtidigt sjukt avundsjuk. Allvarligt! 130 000 för att en 18-åring ska utföra ett "några-timmars-jobb". Jag fattar inte... Hur fan lyckas man bli så framgångsrik? Jag vill också tjäna dom pengarna vafan! Men (okej, nu tror ni att jag säger detta bara för att inte låta allt för avundsjuk men så är inte fallet) jag skulle faktiskt inte vilja leva hennes liv. Inte för en sekund. Orka! säger jag bara. Skola, möten, dans, skönhetsbehandlingar osv. dagarna i enda. Jag trivs fan bra med att vakna 11.30 på förmiddagen, ligga och dra mig en timma till 12.30, gå upp och göra lite mat och packa träningsväskan, äta, kolla vänner och spela PS3 för att sedan dra till stan ett par timmar och träna lite :P Det är min vardag blandat med lite nattjobb och helger. Lite matcher då och då i veckorna med. Passar mig perfekt när man tänker efter. Trots att hon får ut flera månadslöner för några timmars arbete så skulle jag aaaaldrig i mitt liv byta med henne. Hon har valt att tjäna pengar och vara framgångsrik. Jag har valt att göra saker jag tycker om att göra. Dagens visdomsord eller nått från moi!
 
Sov gott. Matteboken kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback