Funderingar en onsdagskväll

Idag har jag (liksom de flesta andra dagar) funderat rätt mycket. Jag funderar på vad jag vill arbeta med när jag blir stor. Ena minuten vill jag bli läkare eller sjuksköterska. Självfallet för att det intresserar mig. Det är ett yrke jag kan bära med mig runt om i världen men samtidigt har man ett enormt ansvar på sig och man får inte göra fel. Sedan är det ju lite småsexigt med sjuksköterskor också.

Men det är också lite småsexigt med uppklädda business-kvinnor. Och där har man inte liv på axlarna. Dessutom tjänar man mer som jurist, ekonom eller civilingenjör än som sjuksköterska. Fördelar och nackdelar med allt ja...
 

Sedan har jag även funderat på annat idag. Jag har gått ner två kilo sen senaste gymtesterna. Kan det vara tre veckor sedan? Kan bero på löpning. Har satt mig in i det här med energiintag och hur mycket man gör av med. Enligt två hemsidor bör jag äta mer än 3500 kcal per dag för att hålla samma vikt samtidigt som jag lever ungefär som jag gör nu. Det känns mycket men när jag sedan kollade in mig lite extra på vad allting faktiskt innehåller så är det nog hyffsat lätt att komma upp i dom kcal:en.

Nä, dags för sängen... Upp och springa imon innan jobbet. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback