Torsdagen den trettonde?

Jag blir så trött på mig själv! Varför ska just jag ha råkat bli en fruktansvärt trött människa? Hade ställt klockan på halv åtta för att hinna springa en runda innan jobbet. Halv åtta är ingen farlig tid att gå upp, speciellt inte när man somnat vid 23 kvällen innan. Men självklart stänger jag av alarmet, i tron om att jag snoozar tre minuter. Vaknar minutrarna innan elva av ett sms. Tack Emma. Utan dig hade de nog ringt från jobbet och väckt mig.

MEN inte nog med att jag missade min mycket viktiga löprunda så spillde jag också ut ett stort glas saft (var tydligen törstig inatt), Okej fine, men saken var den att jag spillde glaset åt sängens riktning så allt innehåll åkte under sängen och under min förvaringslåda som jag har där. Jag får dra ut förvaringlådan för att kunna torka upp men då står en annan förvaringslåda ivägen, vilken min sänglampa står på. Sänglampan åker i backen och funkar ej mer. Jag råkar trampa på en gammal vindruva som rullat fram under sängen och nu undrar jag: Har jag fått min beskärda del av olycka idag? eller väntar mer? Blir lite orolig då just torsdagar är en olycksdag i mitt liv. Inte alltid, men händer det något så gör det oftast det på dessa förbannade torsdagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback