Marion Jones

Sitter och kollar Opera. Hon intervjuar Marion Jones.
Jag hatar folk som dopar sig! Det är en av de värsta sakerna en idrottrofil kan göra och jag är rädd för hostmedicin och nässpray. Hur kan folk ens tänka tanken att ta förbjudna preparat??? Man vinner inte rättvist!!!

Trots mitt motstånd så ser jag upp till Marion Jones. Hon tog Anabola Steorider vilket jag tycker är helt fel. Hon ljög sedan för FBI och nekade till anklagelserna trots att hon visste att hon dopat sig men på något sätt tycker jag att hon ändå är lite av en förebild.
Motsägelsefullt va?
Saken är den att hon är fruktansvärt smart, ödmjuk och ångerfull. Hon har suttit i fängelse i sex månader. Sex månaders tid som hon förlorade med sin familj. Hon har lämnat tillbaka sina medaljer och titlar och hon är ifråntagen alla resultat, med all rätt! Hon har lagt av löpningen för alltid och hon har dragit sig tillbaka till ett lugnt familjeliv. Hon hoppas på att hennes misstag och felval ska hjälpa andra, speciellt ungdomar. Hon går nu ut öppet och pratar om känslor och hur allting gick till... Jag tycker hon är otroligt stark som faktiskt inför hela världen står rak i ryggen men med tårar i ögonen och talar om att hon tagit förbjudna preparat och att hon ljög för FBI. Att ha modet och orken att göra något sådant speglar en stark person oavsett dopad eller inte. Hon gjorde ett misstag men har på något sätt upprättat sin heder något genom att handla så ansvarsfullt nu i efterhand. Och jag tycker främst att man ska lära av hennes misstag. Förhoppningsvis kan ungdomar och idrottspersonligheter bli avskräckta och lära av någon annans misstag för en gång skull...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ojoj, jag märker ju att någon behöver skriva av sig lite och få uttrycka sina sunda värderingar. Dags att börja plugga igen kanske?:P

2009-06-02 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback