Måste få ur mig

Det regnar. Men det är väl klart! Det är ju midsommar imorgon, då är det klart att det ska regna! Det vet ju alla.
Vill bara att midsommar ska vara över. Har ingenting att göra. Har inte ens lust att göra något. Dessutom jobbar jag dagen efter. Är så trött i kroppen och i allmänhet att jag inte orkar göra något just nu. Försäsongen i år är faktisk hemsk. Tänker inte försköna med att "det blir säkert snart bättre" eller " det är ju någonstans roligt också annars hade man inte gjort det" för det är inte roligt någonstans! Det är hemskt jobbigt och tråkigt. Jag sover dåligt, för varje gång man ska vända sig vaknar man typ för att man har så ont. Jag undrar fan om detta är hälsosamt?
Snackar med lagkompisar på msn och läser deras bloggar och det verkar ju inte som att jag är den ända som mår såhär. Det är otroligt tungt just nu. Det tar på både kropp och psyke och just nu är jag så sjukt glad över att fösäsong ett är över till nästa helg. Först väntar dock en vecka med tester och mer löp och brottningsträning.
ÅNGEST! Det sjuka är att man är vältränad. Jag känner inte många "icke-idrottande" eller "vardags-motionärer" som skulle ta över 50 i bänk. De springer inte cooper på våra tider. De typ dör efter en cirkelträning, hinderbana eller brottningsträning. De skulle aldrig klara av att göra 40-50-60 situps på en minut eller 20-50 armhävningar. De skulle aldrig hoppa så högt eller långt som vi gör. ÄNDÅ har man alltid känslan av att "jag duger inte- jag måste bli bättre!" Suck...

Men som sagt, snart är det över. Partillecup börjar vilket ska bli otroligt roligt! Sedan är det försäsong 2 vilken brukar vara lite lättare. Det är då det är dags att trappa ner på den tunga träningen för att börja finslipa. Längtar efter säsongen. Till seriematcherna startar. Men det är nu vi lägger grunden och för att få vara med om det roliga måste man även göra det tunga, jobbiga och tråkiga. Så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback