Kicks på Frölunda Torg

Okej, här kommer ett inlägg jag aldrig trodde jag skulle göra men det var så att jag var inne på Kicks i eftermmiddags för att köpa ett billigt nagellack och en ny foundation.
Jag gick därifrån med lite mer saker men jag kan inte säga att jag känner mig ett dugg lurad. Självklart vet även jag att dom vill sälja men butikschefen Petra började med att hjälpa mig hitta en foundation. Hon kände och kollade på min hud (hon var hudteraput) och berättade att jag misshandlade den med allt vatten och ingen återfuktning. Anledningen till att jag inte använder krämer är för att jag tror att jag ska få mer problem med huden eftersom krämer är feta. Detta är fel! Huden behöver återfukting annars skapar den sin egna och det är då man får fet hud. Äntligen någon som berättar detta för mig. Hon tog sig verkligen tid för mig. Hon gav mig till och med en privatlektion i hur man sotar ögonen snyggt och hur man bäst lägger på foundation och rouge+ att jag fick en present av henne från Dior, eftersom hon ville att jag skulle lära mig använda ögonskugga (något som jag aaaaldrig använder). Hon är min nya favorit, den där Petra. Så här kommer min rekomendation! Om ni ska handla  skönhetsprodukter gå till KicksFrölunda Torg! Dom är bäst! Personalen är grym. Dom frågar alltid om man vill ha hjälp men det var först idag som jag kände att jag ville det (eftersom den foundationen jag tänkt köpa hade utgått ur sortimentet). Kicks på Frölunda Torg is the shiet!

och föressten... Varför sminkar man sig egentligen inte mer i vardagen? Det är ju snyggt och det gör ju skillnad som fan. Jag ska börja sminka mig mer fan... Varför inte göra det bästa av det  man har liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback