Jävla svininfluensavaccin!

Torsdagar suger! Första dagen på iaf några veckor som det känns lite tungt. Förmiddagspass på jobbet och snart medicinutbildning i Kungsbacka. Efter det direkt till träningen och så är det lång kväll i hallen eftersom jag förmodar att det blir film inför helgens match. Jag hade kunnat ta dagen bättre om jag inte hade mått så jäkla kasst. Tog ju som sagt svininfluensavaccinet igår och det har satt satt sina spår vill jag lova. Jag ligger verkligen inte däckad (även om jag känner mig såpass småsjuk att jag hade velat stanna hemma framför TV:n resten av dagen) men jag är småsjuk. Frös som attans igår eftermiddag. Blev bättre på kvällen men när jag vaknade imorse kände jag mig som en "klubbad säl". Smått uttorkad och frös och svettades om vartannat. Tog två panodil och dom hjälper nog lite i alla fall. MEN ARMEN! Har så ont i armen. Sitter självklart där injektionen gavs men underarmen känns spänd och det känns som att jag har en typ smärtsam träningsvärk i hela armen. Sedan sträcker sig smärtan upp runt axeln och en bit upp på halsen. Detta är fan inte klokt! Haha...

Men trots lite bivärkningar så råder jag alla som kan att ta sprutan. Man gör det ju först och främst för att skydda små barn samt äldre och sjuka. Jag tar sprutan för att skydda riskgrupperna och de som inte kan ta vaccinet. Om alla som kan ta vaccinet gör det så kommer spridningen att vara ytterst liten!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har hört att det finns nåt ämne från hajar i vaccinet:P

2009-11-06 @ 13:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback