Fösrsvarar Bella

Ojojoj, ska vi slå på stora trumman eller?
Kissie lägger ut bilder på Bondinbellas hy och Blondinbella hoppas på att få injicera självförtroende i Kissie istället för Resylane. Ska jag vara riktigt ärlig så roar detta mig. När jag läser sådant här väcks min skrivarkompis i mig. Den där personen som faktiskt kan skriva ibland. Inte den där Sara1 som använder sig av asså, typ och liksom i varje mening. Faktum är att Sara1 ibland kan skriva och då gör hon det jäkligt bra. Detta visar sig oftast inte i bloggen dock. När fylleskandalen med herrlandslaget i handboll var på tapeten skrev jag faktiskt vad man kanske skulle kunna kalla en amatörkrönika. Men så fort man skriver vad man själv anser i sin egen blogg får man skit kastad på sig, därför har jag avstått från det. Men jag börjar känna att det är dags att utveckla denna blogg lite och vara lite mer provocerande. Åtminstone ska jag börja ta upp lite viktiga ämnen som engagerar mig.

Nu till kärnan i inlägget. Vad handlar det egentligen om? Handlar konflikten om Blondinbellas hy eller i hur Kissie mår. Enligt mig och resterande tusentals Bondinbellafans så handlar det om Kissie "the bitch". Jag förstår självklart att Kissie driver sveriges största blogg just på grund av sitt provocerande sätt men jag förstår inte varför man vill skada en annan människa. Bella har gått ut med sina acneproblem i bloggen och i media. Hon talar öppet om sitt problem, dels för att hjälpa sig själv men också för att hjälpa andra i samma situation. Vad vinner Kissie på att klanka ner på Bella? Jag tror knappast att sveriges största, outbildade "psykolog" har gjort sveriges största bitch någonting. Snarare känns det som att Bella vill hjälpa alla och vad man förstår så mår hon inte alltid toppen. Men hon erkänner att hon är mänsklig och inte mår bra jämt. Jag blir oerhört ledsen när jag ser bilderna på Bella i Kissies blogg där hon har zoomat in den omtalade acnen. Jag blir dels ledsen för jag vet om hur det är att vara i den situationen då jag själv inte har världens mest problemfria hy men jag blir mest ledsen över att Bella ska behöva stå ut med sån skit. Hon kan inte hjälpa sin acne och jag tycker ändå att hon är en av sveriges vackraste människor. Det sitter inte i huden utan i vad hon utstrålar. Vad vinner Kissie på att klanka ner på bella? Jo, hon vinner läsare. ARGA LÄSARE! Jag läste hennes kommentarer som var ungefär 600 stycken. 1 kommentar på 100 ungefär var positiv gentemot Kissie. Hon vill bara provocera sig till läsare. Men tror hon att hon kommer kunna försörja sig på en blogg livet ut? Vad händer den dagen hon int ekan det längre och ingen tycker om henne. Hon kommer inte ha någon arbetslivserfarenhet och inga kontakter. Bella däremot har nog sveriges hetaste CV för att vara 19 år och hon förtjänar det till tusen!

Kommentarer
Postat av: f-Bj

Bra skrivit Sara :) Jag blev också jätteupprör när jag såg det kissie skrivit. Jag tänkte göra uppror att inte läsa hennes blogg, men de går inte jag är som fast.Faan..



Ses sen lgumman :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback