Rätt eller fel?

OJ! OJ! OJ!
Som jag har längtat efter att börja plugga på allvar. Studera på ett program och för en minut sedan ringde GU och sa att jag fått en reservplats på lärarprogrammet. Jag sökte ju svenska och samhällskunskap på gymnasienivå och nu fick jag alltså en plats på svenskaprogrammet. Hon frågade om jag ville ha den och vet ni vad jag svarade. Dum i huvudet som jag är sa jag NEJ! "Nej, jag vill inte platsen" Jag hörde min historialärares röst i huvudet. Hon frågade mig i förra veckan om jag skulle ta platsen om jag fick den och jag svarade att jag inte visste. Hon viskade till mig "Ska jag ge dig ett tips? Ta inte platsen. Läraryrket är inget att sträva efter" Jag vet att det är hennes personliga åsikt och jag tror visst att ett är ett inspirerande yrke men hon påverkade mig i mitt snabba beslut som jag var tvungen att fatta på stående fot med GU i luren. Jag sa nej till platsen på GU. Gjorde jag fel? Gjorde jag rätt? Just nu har jag ingen aning :s

Kommentarer
Postat av: emma

Tycker du gjorde rätt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback