Tacksam

Först nostalgi och nu tacksamhet...
Febern och tristessen gör nog sitt för tankarna att vandra fritt men efter att ha läst Blondinbellas blogg idag måste jag säga hur tacksam jag trots allt är. Jag kan rabbla upp en hel lista på saker som är oerhört bra i mitt liv så varför håller jag på och mår dåligt...?

  • Underbara vänner i och utanför handbollen.
  • Underbar familj som ställer upp i vått och torrt!
  • Spelar handboll på elitnivå! En barndomsdröm- hur många får den chansen egentligen?
  • Har egen lägenhet i Gbg.
  • Har Ps3, fin flatscreen, dvd, ny dator, Ipod, touchtelefon, kamera och allt det där andra materiella som är ytligt men ändå väldigt kul att ha =)
  • Även om jag inte har något fast jobb så har jag ändå en inkomst varje månad och trivs med det jag gör även ifall jag inte vill fastna.
  • Kan inte skryta om några speciella resmål men har trots allt besökt lite turistställen men framförallt har jag varit där med människor jag bryr mig väldigt mycket om...
  • Jag är gudmor till den finaste Freja!
  • Har en egen bil!
  • Har många fina minnen redan som 20-åring! Ett tips till er alla: Skaffa en bra kamera och ta mycket bilder i vardagen, på resan eller på festen. Bilder är det bästa som finns att ta fram när man behöver muntras upp.
  • Även om jag suger i spåret är jag okej vältränad och förhoppningsvis, vad jag vet frisk (bortsett från febern och halsontet just nu då). "Peppar, peppar ta i trä..." Ännu en anledning till att ta vara på livet. Kan låta hårt men man vet faktiskt aldrig när det tar slut och vi borde nog leva lite mer i nuet och ta vara på den tid vi faktiskt fått.
  • Har en del komplex men fördelarna är faktiskt fler om man räknar upp dom =)
  • Är inget mattegeni och kommer aldrig bli läkare eller psykolog och förmodligen inte jurist heller. Men en dag är jag förhoppningsvis färdig lärare, sjuksköterska eller något annat spännande. Livet är fullt av möjligheter!
  • Jag har alla möjligheter att se världen! Kanske börjar med en resa till USA nästa år och hälsar på Jonas. Annars vill jag till Australien och mer Europa. Jag kommer hinna med detta under tiden jag håller på med handboll, efter att jag lagt av, under tiden jag pluggar, under tiden jag jobbar, när jag gift mig, när jag fått barn. Resa kan man göra hela livet =)

Mitt liv just nu... Jag trivs och tänker leva i det så länge jag känner för det med tanke på att det inte varar för alltid. Först efter gymnasiet förstod jag hur mycket jag saknade det. Nu ska jag försöka leva varje del i mitt liv fullt ut =)

Jag är så himla bra på att stressa upp mig för saker och leva i framtiden hela tiden. Ska försöka leva lite mer här och nu. För det är ju faktiskt så att det är nu livet är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback