21 december

Nu går ljuset åt rätt håll igen vad jag hört. Det får gärna bli ljusare men snön och kylan får helst stanna några månader till.

Sitter i soffan och kollar på "Ung och bortskämd". Problemet är ju inte barnen. Det är ju ganska uppenbart att det endast är föräldrarna som ligger till grund till deras beteenden. Det var bara en liten inledning till att säga att jag jobbar över hela julen med start imorgon:
Onsdag: 8-13
Torsdag: 7-16
Fredag: 14.30-20.45
Lördag: 8-21
Söndag: 15-20

Jag vill verkligen inte men det får bli ett sista ryck nu innan jag börjar skolan i januari. Den vanliga lönen i januari kommer bli go och tillsammans med "handbollslönen" som var bra mycket bättre än vad jag hade räknat med, så ska jag nog klara mig bra. Speciellt med tanke på att mitt Visakort är spärrat (pga virus på datorn) vilket gör mina egna pengar väldigt svåråtkomliga och banken är fruktansvärt seg med att skicka ett nytt kort.

Annars flyter dagarna på. Julfest med herr- och damlaget i fredags. Nog att lagfester brukar spåra men denna kan vara den absolut värsta jag varit på. Enda syftet verkade att vara en så tung fylla som möjligt och det är väl inte riktigt min grej. Därmed inte sagt att jag inte kan, men trots att detta kommer låta fruktansvärt lillgammalt så kändes det som att jag redan gjort de där festerna vid ungefär 17 års ålder.


Idag har jag lagt väldigt mycket tid på att försöka lära Emil att tända och släcka lampan i vardagsrumstaket. Det gick sådär asså, men vi ger inte upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback