Baksmällan är ett faktum

Att jobba nätter är underhållande enligt mig. Det finns inga arbetskamrater att tjivas med och man kan sno en kaka eller två utan att någon ser (mohaha). Sedan är det en härlig kamp mot sömnen. Att nästan somna stående kan vara rätt givande eftersom man känner sig så väldigt förtjänt av sängen när man väl kommer hem. Det är ungefär som om man låter bli att dricka under en träning. Vattnet blir extra gott efteråt då!

Det mesta är alltså bra med att arbeta nätter men det finns som alltid ett MEN. Det stora "menet" är dagen efter. Man sover dåligt och man vaknar ofta redan vid två. När man vaknar så känns det som den värsta baksmälla du någongång haft. Kommer du ihåg den där som du försökte dölja för mamma och pappa första gången du drack tills du spydde? När du gick upp på morgonen, log åt familjen och berättade att du haft kul igår men det var rätt lugnt. Att du luktar rök, spya och sprit i en fruktansvärd kombination och att dina ögon är blodsprängda, det tror du att dem inte märker. HAHA, säger jag! Så känner man sig i alla fall efter en natt eller två på jobbet. Och på det var det dags för träning! Lyckligtvis är denna baksmällan snällare under fysiskt aktivitet. Glömmer aldrig tjemiddagen någon gång i 16årsåldern när vi körde på en torsdag och hade träning på fredagen. Jag var såklart, som ofta, värst den kvällen och självklart hade vi målvaktsfys dagen efter. Somliga straffar gud direkt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, det kommer jag ihåg. DEt är ett av de roligaste handbollsminnena jag har:D Love u!

2010-01-22 @ 15:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback