Hur kan jag vara så upptagen med mitt att jag inte tar mig tid att träffa personer som hjälpte mig igenom tre år?! Personer som hade en mycket stor betydelse hos mig...

Imorgon blir det tidig uppgång för att åka och fixa lite saker i Kungsbacka. Jag ska även hälsa på i min gamla skola tänkte jag =) Checka hur det går för dom på morgonträningarna och säga hej till Bengan och Tim, mina absoluta favoriter. Det kan man säga nu två år senare när betygen är satta sedan länge. Tim och Bengt är varandras absoluta motsatser. Tim är en känslosam och förstående lärare som ägnar sig åt familj, bonsaiträd och datorspel på fritiden. Han undervisar i Svenska, Engelska och Religion. Han fanns alltid till hands. Han höll reda på mig under tre år och utan honom hade jag nog inte ens klarat av att gå ut med några betyg. Bengt däremot är idrottslärare och hockeydomare. Det skriker hockey och machoattityd om honom. Det är inte en gång jag fått höra att jag kan gå direkt hem och ställa mig i köket om jag inte presterar på hans idrottslektion. Han är den tuffaste och ärligaste jag någonsin träffat. Men båda dom lärarna har lärt mig otroligt mycket. Inte bara i deras ämnen utan även i livet. Jag glömmer aldrig när Bengt i ett svagt ögonblick sa till mig: "Sara, om jag var 30 år yngre hade jag bjudit ut dig. Du ska se att en dag står en riktigt bra kille utanför din dörr med blommor i handen. Han kommer göra allt för dig. Skit i småkillarna på skolan!" Det är fint sagt.

Det var de två lärarna som fick mig själv att vilja bli lärare ett tag. Jag hoppas verkligen dom är där imon för jag längtar efter att få träffa dom =)


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej gumman. Visst är du vuxen men man får aldrig bli så vuxen att man helt slutar att vara barn. Många kramar älskar dig

2010-01-12 @ 21:40:45
Postat av: mormor

Hej gumman. Visst är du vuxen men man får aldrig bli så vuxen att man helt slutar att vara barn. Många kramar älskar dig

2010-01-12 @ 21:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback