Medvetslös i en snödriva

Englund ringde kl 02.00 inatt. När telefonen ringer den tiden kan man räkna ut att det är han. Speciellt om man vet att han befinner sig i de svenska fjällen. Den killen brukar öla en del då och brukar också väcka en annan om nätterna. Okej, jag ska inte säga nått. En annan ringer och väcker honom ibland med så. En annan ringer honom titt som tätt när hon behöver råd, tips och lite förståelse. Han är bra den där snusarn! (första gången jag träffade honom utmanade han mig i att snusa. Vad han på hela kvällen inte visste var att jag hade ett tuggumi under läppen. Något som alla andra visste och det dröjde innan han förstod att jag inte var en hejjare på det där med nikotin)

I alla fall så hade de räddat en avdäckad kille som de hittat medvetslös i en snödriva i en herrans massa minusgrader under natten. 112 på den direkt! Ryser när jag hör sådant.

Nu, på med smilet för att luncha med min pappa, farmor, farfar och kanske söka ett och annat nytt jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback