Samlar vuxenpoäng

Har gått och funderat över alla vuxenpoäng jag börjat samla det senaste. Nedanstående punkter måste ju tyda på att jag faktiskt bör räknas till vuxenbordet på kalaset från nu.

-Mina blommor i fönstret lever!
-Ser numer räkningar som räkningar och inte längre som ett förlorade par jeans eller X antal öl.
-Jag har börjat intressera mig för lite mer avancerad matlagning än färdiga köttbullar och snabbmakaroner.
-Jag analyserar situationer realistiskt.
-Jag köpte en Allers för korsordens skull på väg till Stockholm häromdagen. Allers liksom och ännu värre korsord!!!
-Jag lyssnar aldrig på NRJ eller Rix längre. Spotifyar allt annat än hitsen. Ex. Bruce Springsteen.
-Jag försöker klä mig efter vad som passar min kropp och inte efter modet.
-Jag letar vinterskor med syftet att de ska vara varma utan en tanke på om de är snygga. 
-Tappat intresset i att ligga i 160 på motorvägen...
-Orkar inte festa två dagar i rad.
-Bangar om jag ska jobba dagen efter och går numer alltid in med inställningen att ta det lugnt. Tankar på hur mkt hjärnceller jag dödar med alkohol dyker upp. Jag behöver alla jag har med tanke på vad jag vill plugga.
-Jag vaknar aldrig senare än elva. Ofast vaknar jag senast 8-9 på morgonen.
-Jag lägger hellre pengar på att ha fräscha tulpaner på bordet än den där extra shoten eller ölen ute.
-Kollar let´s Dance, Robinsson, Idol (när det gick) och På spåret på fredagkvällar.
-Spitskåpet fylls inte längre på. Istället ökar det med skumma böcker i mina hyllor.
-Jag håller ordning i min lägenhet. Diskar oftast direkt efter jag ätit och inte en vecka senare.
-Längtar inte direkt till suparresorna på Sunny eller Ayia, utan fantiserar mer om långresor och storstadweekendar.
-Dricker rödvin!
-Sista jag vill är att tatuera eller pierca mig.
-
Gillar oliver, äter en sillbit när det bjuds och väljer vin efter maträtt.
-Strosar hellre runt på Hemtex eller Ikea än Gina Tricot eller H&M.
-Försvarets hudsalva för naren istället för rosa läppglans.

Mer var så lugna. Jag är fortafarnde lika virrig, glömsk och otålig som ett barn. Kan nog göra en dubbelt så lång lista på allt som inte är lika vuxet och moget, haha!


Kommentarer
Postat av: Amondine

Bra där Sara!

2010-01-11 @ 21:51:59
Postat av: Broshhhh

Asså jag blir en stoltare lillebror för varje gång du nämner Springsteen på bloggen! <3 Härligt att du har fått upp ögonen! Jag har så mkt bra musik att visa dig när du tillslut har kommit över på min sida, men ta den tid på dig som du behöver för att göra det. Förlåt att jag väckte dig förut. Älskar dig <3 // Broschhhh

(p.s. Avatar 3D imon?) D.s

2010-01-12 @ 01:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback