Dags att besöka farbror doktor

Är hemma hos mamma och pappa ute på det fridfulla landet. Ska strax ta två nya alvedon, samla lite krafter, åka hem och duscha och hämta lite saker för att sedan åka och sätta på mig akuten. Halsontet släpper inte, febern går inte över, huvudet sprängs, hostan gör att jag inte kan sova och nu har jag börjat få ont i mitt öra också. Ska hota läkaren om jag inte får pencillin för jag känner min kropp och vet att jag behöver det. Om inte kommer detta bli väääldigt långdraget och förmodligen sluta i öroninflammation eller lunginflammation.

Och vet Ni vad! Är jag förvånad över detta? Nej för det är midsommar om två dagar och jag har nog inte firat midsommar på tre-fyra år pga sjuka och annat. I år har jag tagit ledigt hela midsommar bara för att ha kul och då slår det inte fel. Självklart blir jag sjuk. Men jag hoppas på pencillin så jag ändå kan vara lte social på fredag utan att dricka och utan en tunn och kall midsommarklänning. Om jag kommer i någorlunda ordning så är det koftan på för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback