"Herre vad du inte ska bli läkare Sara!"

In och ut på Kungsbackas närakut. På en halv sekund hade läkaren konstaterat halsfluss utan att ens sticka ner en sådan där vit tops i min hals. Kåvepenin hämtades ut 5 minuter senare på närmsta apotek och jag klappade mig själv på axeln och tänkte "Herre vilken bra läkare du hade blivit Sara" A eftersom jag redan imorse bestämt sa till min far att "jag har halsfluss!" Jag och läkarnen var alltså eniga. Nöjd och fruktansvärt mycket friskare av att bara känna pencillinet i min hand begav jag mig hem till tv-soffan igen. Väl där kollade jag på någon reality-kanal som visade en man som fått en, en meter lång stock (okej gren) genom halsen. Den hade gått rakt igenom och jag skojjar inte när jag säger att den stack ut 60-70cm på ena sidan och 20-30 på andra och att diametern var minst 4-5cm. Jesper trodde först det var en ställning som stabiliserade nacken på den stackars killen. Då höll jag på att spy (och jag spyr annars bara till förlossningar och kan se vilken blodig skit som helst på tv) och sa till mig själv "Herre, vad du INTE ska bli läkare Sara!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback