Soon I will wake up and realize it was just a dream

Hittade lite bilder från förra sommaren och Partillecup som jag lade upp på facebook. Det blir Partillecup i år också men klubbmärket på tröjan har bytts ut. Och det är inte utan känslor jag gör det. Jag trivs i Önnered. Det gör jag faktiskt. Men det är inte Heid. Det är inte tjejerna i Heid. Det är ett nytt lag nu. Jag blandas med gamla lagkompisar från Aranäs. Det är skönt. Annars är det ett nytt gäng att lära känna. Men det kommer bli bra. Jag är positiv inför det här året.

Annars känner jag mig ensam och rastlös. Det känns som att jag går och väntar på att något ska hända. Senaste tiden har facebook varit fullt av statusuppdateringar gällande student, semester, examen, utlandsresor osv. Jag har inget sådant att se fram emot. Ändå går jag och väntar precis som att jag också skulle ta studenten. Jag väntar på tider med vänner, alkohol och fest. Ni vet, sådant som hör sommaren till. Sommarvädret verkar dock inte få fäste i vårt land och ingen ledig tid finns att finna i min kalender. Positivt tänkande är viktigt men just nu känns det som att detta kommer bli sämsta sommaren någonsin. Inlåst i min klaustrofobiska etta och på jobbet kommer jag slösa bort de få sommarveckor vi har och efter det ge mig in i den jobbiga tid som kallas höst och vinter för att inte göra det med någon energi alls.

Och sedan för att gnälla lite ytterligare så spyr jag snart på alla förälskade par överallt. Bitter singel JA, men jag är så fruktansvärt trött på kärleksförklaringar på hela facebook, i varenda blogg och  en massa pussande överallt på stan. Jag är även trött på de där förbannade tutorna i fotbollsVM. Afrikanerna med sin sju år gamla irritationstradition kan ju gå och slänga dom där jäkla trumpeterna i havet. Jag har sett fram emot fotbollsVM i fyra år och nu förstör dom allt. Inte en hel match har jag orkat ta mig igenom.

Sedan ska jag börja banta. Okej, krydd men det är dags att skippa kolhydraterna över sommaren nu. Löpning och 0 kolhydratintag. Jag måste få ett lättare löpsteg. Önnered är galna med sin löpning och jag har liiiite att jobba på. Så nu ska jag bli ännu grinigare!

Sommar 2010 here I come!  


Jag, Carro och Sandra förra sommaren ute på Fridas lantställe på Tjörn. Den bilden ÄR sommar. Så vill jag ha det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback