Veckans roliga händelser

Nu har jag lite att berätta. Tänkte göra en liten veckosummering. Många saker har hänt i veckan som fått mig att skratta. Här kommer några av dom:

1. Löpning i Ruddalen. Tre varv. Ni som vart med där vet att det finns bänkar utplacerade längst hela slingan. När jag sprang första varvet la jag märkte till en något ovältränad kvinna sittandes med benen brett isär och drack cola och rökte. Promenadskorna var dock på... Mitt andra varv hade hon flyttat 100 meter till nästa bänk. Med sig hade hon sin Cola och rökte nu även en andra cigarett. Under mitt tredje varv hade hon tagit sig ändå upp i slingan och satt på den tredje bänken med sin cola! HAHAH. Färdkost och en hel del vila är receptet!

2. Sedan hade jag lite problem med den långa backen också som var helt täckt av is. Försökte ta mig ner genom att gå i diket men det var nästan lika isigt där så plötsligt fick jag syn på ett träd. Tog sikte på det och gled ner och omfamnade denna fina tall. När jag stod där och kramade min stamm insåg jag att jag inte skulle komma därifrån. Det var långt ner och jag stod med is överallt runtomkring mig. Skulle absolut skada mig rejält om jag skulle försöka glida ner eller hoppa till diket eftersom det var för långt. Nedanför backen stod en orolig tant... Tillslut (mest för att lugna tanten) satte jag mig på rumpan och åkte ner de sista 20 metrarna och fortsatte sedan springa. Kan tänka mig att detta såg rätt kul ut...

3. Nu på kvällen hittade jag min karta med p-piller i smörpaketet. Kartan var alldeles kall och jag insåg att den den legat där i sedan imorse. Ingen morgonmänniska på mig inte...

4. Min granne. Carro och Jenny, Ni vet vem. Jag mötte honom nu på söndageftermiddag kl ca 18.00 påväg mot busshållplatsen med en brud iklädd partyklänningen som slutade strax nedanför rumpan. Sminket från igår, de höga klackarna och ruffset i håret fanns där med. Nån har tydligen haft kul i mitt hus inatt iaf. Rätt komisk syn klockan sex en söndagseftermiddag. Kan ju dock säga att jag var glad att inte befinna mig i hennes skor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback